VECKANS LÄRARE - JONAS NILSSON

Jonas Nilsson. Bara genom att höra namnet får man en lite pirrig känsla i magen. Den här läraren, med sitt breda leende och fyrkantiga glasögon, vet hur man får elever att känna sig som att de inte befinner sig på en svartvit anstalt för fångar. Vi träffade Jonas för en intervju.

Hej Jonas! Har du några planer till alla hjärtans dag?
Nej jag har inte speciella planer, förutom att jag tänker besöka Love & Light nere i city.
Tycker du inte att det låter lite som en bordell?
Haha jo nu när ni säger det så gör det faktiskt det.
Är du en romantiker i övrigt?
Ja, det kan man säga att jag är.
Kan du berätta lite mer om dig själv, vem är Jonas?
När jag var yngre var jag nog rätt dampig, jag ville alltid göra saker, var alltid igång och hade svårt att koncentrera mig genom hela skolan. Jag har dock alltid varit väldigt glad, det har jag även burit med mig till vuxen ålder.
Var du dampig - diagnos eller bara allmännt?
Hehe, om det hade funnits som diagnos hade jag säkert haft den. Jag minns en gång då jag rymde hemifrån (vilket jag gjorde väldigt ofta när jag inte fick leka) och mamma hittade mina stövlar fast i en lerpöl. Jag hade fastnat men tagit av dem och fortsatt springa.
Hade du någon idol eller förebild som ung?
Oh ja, jag var ett stort fan av Kiss. De var så häftiga där de stod med sina Gibson, det var ju som sagt i början av 80-talet. Jag hade posters och allt!
Vi har hört ett rykte från en säker källa, att du efter en personalfest däckade på PL13. Kan du bekräfta det här?
Öh, däcka låter ju väldigt dramatiskt, och det var det inte. Man kan väl säga att jag nickade till i baren.
Brukar det gå vilt till på era personalfester?
Hehe, det beror helt på vilket humör Ann-Louise är på. Hon är bra på att driva igång festerna!
Du är känd för att rita en blomma överallt, vill du berätta vad den står för?
Stammen i blomman är samhället, rötterna är kulturen.

Bilden är tagen i San Francisco 1992, då jag reste runt i USA.
Jonas skickade en lovande bild från 1992 då han reste runt i USA. Bilden är tagen från San Fransisco.

Har du en dålig vana? 
Jag går alltid och lägger mig för sent, jag är verkligen en nattuggla! Jag sitter hellre och spelar lite på min gitarr, tittar på tv. Jag tycker om att ha en stund för mig själv där jag kan göra det jag känner för. Det är det kvällarna brukar gå till.
Om du hade varit en grekisk gud, vilken skulle du vara och varför?
Jag hade varit Dyonisos, festens gud. Då händer det saker, och det handlar inte om krig eller elände utan om glädje!
Om du hade skrivit en självbiografi, vad skulle den heta?
"Jonas Nilsson - Vad gör det om hundra år, då är vi alla döda!"
Har du något visdomsord du skulle vilja ge till Olympias elever, ett tips i livet?
Kunskap är makt! Det hör man överallt men jag förstod inte det när jag gick i skolan. Det är någonting man inser när man blir äldre, och det skulle jag vilja säga till ungdomarna. Även att huvudet är ditt tempel.
Slutligen, Bus eller Godis?
Bus! (Jonas svarar med ett litet pojkliknande flin på läpparna.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

UNDERBART!

2009-02-23 @ 16:36:35
Postat av: daniellala

UNDERBART!

2009-02-23 @ 16:37:07
Postat av: Anonym

haha, vafan.. däckat på en personalfest på PL? här gåre vilt till!

2009-02-23 @ 17:10:29
Postat av: Karl Näslund

Hej nått helt annat! kan ni inte göra en intervju med Berne där ni förklarar vad det är som händer. kanske arrangera nått för att låta honom stanna tills studenten?

2009-02-23 @ 18:08:20
Postat av: Emmy

"låter inte det lite som en bordell?"

hahahhahaha

2009-02-25 @ 17:56:06
Postat av: SMAJL!

Mycket fint. Skulle dock vilja önska en lite mer samtida bild? Finns säkert en hel del på skolan som inte har en aning om vem Jonas är.

2009-02-26 @ 15:44:38
Postat av: ina

2009-02-26 @ 18:54:41
Postat av: Anonym

Jag är lite besviken över att ni glömde nämna att det var en elev som väckte honom på PL13, eller detta kanske var hemlighetsstämplad information ?

2009-02-26 @ 18:55:33
Postat av: Anonym

Hahaha Jonas du är galen, vem fan trodde att du var sån hippie med långt hår år 1992

2009-02-27 @ 15:07:48
Postat av: Linus Bredén

hahahahahahahahahahaha, längesen jag skrattade såhär mycket! Jonas är en sjukt skön dude! :D



Go With The Flo' Fo' Sho' My Bro!

2009-03-01 @ 18:36:24
Postat av: :D

Uppdatera lite oftare, vaa!!!!

2009-03-01 @ 20:50:40
Postat av: RobinEmilie

Ja! Gör något om Berne. Det hade varit kalas om han fick stanna tills terminens slut!

2009-03-02 @ 08:30:01
URL: http://robinemilie.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Uppdatera oftare snälla ni!!!

2009-03-02 @ 20:58:22
Postat av: Kevin Levin

Tror inte det är så att Berne struntar i att komma till studenten eller något bara för han har slutat på skolan, tror han kommer o besöker oss då i alla fall :)

2009-03-16 @ 05:09:54
URL: http://levinare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0